Σύνδεση

Καλώς ήρθατε Επισκέπτης.






Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
Δεν έχετε λογαριασμό; Εγγραφή
Χάσατε το mail ενεργοποίησης?

Ημερολόγιο

Άυγουστος 2009
Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Τελευταίοι σύνδεσμοι...

Ενέργεια - Περιβάλλον - Νέα Υλικά Bookmark Detail 
Η νέα ιστοσελίδα της ΕΕ για την βιολογική γεωργία Bookmark Detail 
Αγορές Βιοκαλλιεργητών 7ος-2008 Bookmark Detail 
Κίνηση Πολιτών Γέρακα Bookmark Detail 
Επιτροπή Αγώνα Θριασίου Bookmark Detail 
Υγροβιότοπος Βουρκάρι Bookmark Detail 
Το κλίμα αλλάζει! κάνε κάτι και εσύ Bookmark Detail 
Πρωτοβουλία Κατοίκων Καρέα Bookmark Detail 
5 λόγοι που τα μέτρα Σουφλιά θα πάνε για... ανακύκλωση PDF E-mail
23.06.08

Της ΛΙΝΑΣ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

Πηγή: ΟΙΚΟ της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ

«Πράσινος δακτύλιος», «περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας», «ανανέωση στόλου οχημάτων». Ναι, αλλά… πώς; Τα μέτρα που εξήγγειλε πριν από λίγο καιρό το ΥΠΕΧΩΔΕ για την αντιμετώπιση του προβλήματος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης «ακούστηκαν» πολύ ωραία. Να γιατί δεν θα εφαρμοστούν...
1. Κανείς δεν ρώτησε το υπουργείο Οικονομικών. Απίστευτο κι όμως αληθινό: το ΥΠΕΧΩΔΕ επεξεργάστηκε μία δέσμη μέτρων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, την ονόμασε μάλιστα «Εθνικό Σχέδιο Δράσης», αλλά δεν συνεννοήθηκε προηγουμένως με τους υπόλοιπους φορείς που είναι απαραίτητο να συνεργαστεί για την υλοποίησή τους. Εν προκειμένω, εξαγγέλθηκε η «ανανέωση του στόλου των οχημάτων», μολονότι αυτό αποτελεί αρμοδιότητα του υπουργείου Οικονομικών, καθώς το τελευταίο θα πρέπει να θεσπίσει κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών -και ρυπογόνων- οχημάτων. «Λόγο» θα έπρεπε να είχε ο κ. Γ. Αλογοσκούφης και για την αναπροσαρμογή των τελών κυκλοφορίας. Ωστόσο, διάβασε από τις εφημερίδες τις διαθέσεις του συναδέλφου του Γ. Σουφλιά και η αντίδρασή του ήταν ενδεικτική των προθέσεών του. «Οταν θα πάρω στα χέρια μου τις επίσημες προτάσεις του ΥΠΕΧΩΔΕ, θα δούμε. Περιβαλλοντική πολιτική χωρίς τον υπολογισμό οικονομικού κόστους δεν γίνεται», είπε χαρακτηριστικά. Ανάλογη ήταν η αντίδραση και του υπουργού Μεταφορών, που επίσης αγνοήθηκε.

2. Το ένα μέτρο αναιρεί το άλλο. Ο κ. Σουφλιάς ανακοίνωσε επίσης ότι εάν κάποιος δήμος κρίνει απαραίτητη την επιβολή συστήματος χρέωσης εισόδου των οχημάτων σε κεντρικές περιοχές του, αυτό να γίνεται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του οχήματος. Επί της ουσίας, έκανε λόγο για σύστημα διοδίων. Ας πάρουμε την περίπτωση της Αθήνας: εάν το ΥΠΕΧΩΔΕ αποφασίσει τη δημιουργία «πράσινου δακτυλίου» (είναι αρμόδιο, καθώς αφορά περισσότερους από ένα δήμους) και ο Δήμος Αθηναίων την επιβολή διοδίων, τι θα υπερισχύσει; Εκτός αυτού, ρίχνοντας το «μπαλάκι» στους δήμους για το θέμα του περιορισμού της εισόδου στα κέντρα των πόλεων, το ΥΠΕΧΩΔΕ ουσιαστικά ακυρώνει το μέτρο, αφού δεν πρόκειται να βρεθεί δήμαρχος που να αναλάβει το πολιτικό κόστος. Σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι αν υπήρχαν αρκετά θαρραλέοι δήμαρχοι, ένα θέμα σαν κι αυτό χρειάζεται ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Είναι δυνατόν ο κάθε δήμος του Λεκανοπεδίου να έχει το «πράσινο φως» να κάνει ό,τι θέλει;

3. Τα ΚΤΕΟ ποιος θα τα ελέγχει; Προς τη σωστή κατεύθυνση η θέσπιση «Περιβαλλοντικών Τελών Κυκλοφορίας», δηλαδή η κατηγοριοποίηση και χρέωση των οχημάτων όχι με βάση τον κυβισμό τους αλλά σύμφωνα με τους ρύπους που εκπέμπουν, ωστόσο το Εθνικό Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ δεν προβλέπει πώς θα διασφαλιστεί η αξιοπιστία του νέου συστήματος. Δεν είναι ακόμα σαφές εάν για τα τέλη κυκλοφορίας αρκεί οι ιδιοκτήτες να προσκομίζουν τα σχετικά εργοστασιακά έγγραφα ή εάν θα αποτελούν κριτήριο οι κάρτες καυσαερίων.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, το πρώτο δεν είναι επαρκές «πειστήριο» για το επίπεδο της ρύπανσης που προκαλεί ένα αυτοκίνητο, ενώ το δεύτερο απαιτεί τη δημιουργία αξιόπιστου μηχανισμού ελέγχου της έκδοσης των καρτών, δηλαδή ελέγχου των ΚΤΕΟ.

4. Διαιωνίζεται ένα αποτυχημένο σύστημα. Μεταξύ άλλων, εξαγγέλθηκε η δημιουργία «πράσινου δακτυλίου για όποιους δήμους το κρίνουν απαραίτητο». Οπως μπορεί οποιοσδήποτε να αντιληφθεί, το μέτρο αφορά αποκλειστικά την Αθήνα. Σύμφωνα με τη μελέτη που παρουσιάστηκε, όμως, η είσοδος στο νέο «πράσινο δακτύλιο» θα επιτρέπεται στο μεγαλύτερο όγκο των οχημάτων, δηλαδή σε αυτά με μεσαίους ή υψηλούς ρύπους που θα μπορούν να εισέρχονται με το σύστημα των μονών-ζυγών. Απ' έξω μένουν μόνον τα πολύ παλαιά αυτοκίνητα (θα έχουν δικαίωμα εισόδου μόνο τα Σαββατοκύριακα), ενώ ελεύθερη θα είναι η κυκλοφορία των υβριδικών. Τα νέα μέτρα δεν αντιμετωπίζουν στη βάση του το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις, δηλαδή στην αυξανόμενη χρήση του Ι.Χ.

5. Δεν υπάρχουν σαφή χρονοδιαγράμματα. Σύμφωνα με τη δέσμη μέτρων του ΥΠΕΧΩΔΕ, τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το 2009. (Εάν συμφωνήσει ο κ. Αλογοσκούφης.) Καθώς, όμως, τα περιβαλλοντικά τέλη αποτελούν τον πυρήνα του Εθνικού Σχεδίου, δηλαδή θα πρέπει να προηγηθούν για να ισχύσει οποιοδήποτε άλλο μέτρο, ο υπόλοιπος σχεδιασμός βρίσκεται στον αέρα.

προσθέστε το άρθρο σε μηχανές social bookmarking
Reddit! Del.icio.us! Google! Live! Facebook! StumbleUpon! Yahoo! Free social bookmarking plugins and extensions for Joomla! websites!
Discuss Topic (0)
 
< Προηγ.   Επόμ. >

Επισκέψεις από 09/2007

Επισκέπτες: 8517447
joomla templates by dezinedepot
© 2009 Oikologio
Το Joomla! είναι ελεύθερο λογισμικό με άδεια GNU/GPLe.
H ελληνική διανομή είναι μια προσφορά της onScreen